Dissabte 4 de Juliol de 2015 vam assistir a la Jornada Internacional d'Educació Infantil, organitzada per la 50ª Escola d'Estiu de Rosa Sensat.
Extreta de la web de Rosa Sensat |
Una trobada on hi ha gent peculiar, interessant com en Peter Moss i Otilia Delfis o màgica i estimada com la Carme Cols.
En vam gaudir i a la sortida no paràvem de comentar... Han explicat això, he conegut a tal persona, has vist les imatges? Quines sensacions més bones alhora d'assistir a aquestes trobades. :)
Ahhh i vam descobrir el projecte Xamfrà, us el recomanem moltíssim, ja que aquells nois i noies eren extraordinaris, quines veus, quin ritme i quina bona entesa amb els instruments i la directora, l'Ester Bonal.
Extreta de la web/facebook de Xamfrà |
Simplement llegiu i gaudiu el poema :) La Carla Rinaldi ens va emocionar amb el seu discurs i ens va despullar aquest poema, com si ens expliqués un conte, amb aquella delicadesa preciosa, un gran descobriment.
http://www.reggiochildren.it/?lang=enhttp://bellellieducacion.com/filosofa-de-reggio-emilia/
Els 100 llenguatges dels infants
Però el cent existeix
L’ infant
és fet de cent.
és fet de cent.
L’ infant té
cent llengües
cent mans
cent pensaments
cent maneres de pensar
de jugar i de parlar
cent, sempre cent
maneres d’ escoltar
de sorprendre, d’ estimar
cent alegries
per cantar i comprendre
cent maneres
de descobrir
cent maneres
d’ inventar
cent maneres
de somiar.
cent llengües
cent mans
cent pensaments
cent maneres de pensar
de jugar i de parlar
cent, sempre cent
maneres d’ escoltar
de sorprendre, d’ estimar
cent alegries
per cantar i comprendre
cent maneres
de descobrir
cent maneres
d’ inventar
cent maneres
de somiar.
L’ infant té
cent llengües
( i encara cent, i cent, i cent)
però li'n roben noranta -nou.
cent llengües
( i encara cent, i cent, i cent)
però li'n roben noranta -nou.
L’ escola i la cultura
li separen el cap del cos.
Li diuen:
de pensar sense mans
de fer sense cap
d’ escoltar i de no parlar
de comprendre sense joia
d’ estimar i sorprendre’s
només per Pasqua i per Nadal.
li separen el cap del cos.
Li diuen:
de pensar sense mans
de fer sense cap
d’ escoltar i de no parlar
de comprendre sense joia
d’ estimar i sorprendre’s
només per Pasqua i per Nadal.
Li diuen:
de descobrir el món que ja éxisteix
i de cent
li'n roben noranta - nou.
de descobrir el món que ja éxisteix
i de cent
li'n roben noranta - nou.
Li diuen
que el joc i la feina,
la realitat i la fantasia,
la ciència i la imaginació,
el cel i la terra,
la raó i els somnis,
són coses
que no van plegades.
que el joc i la feina,
la realitat i la fantasia,
la ciència i la imaginació,
el cel i la terra,
la raó i els somnis,
són coses
que no van plegades.
Li diuen en definitiva
que el cent no éxisteix.
que el cent no éxisteix.
L’ infant diu:
Però el cent existeix.
Però el cent existeix.
Loris Malaguzzi
DiariEducació
Les Bombolles
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada